nmb

Tot timpul informata! E cool sa fii Femeie!

Cum faci sa-ti gasesti de lucru?

Zilele trecute am avut o sesiune de coaching cu un candidat senior, foarte bine pregatit profesional, cu studii inalte si cu certificari multiple, cu un traseu profesional ce denota loialitate si seriozitate. O conjunctura nefavorabila – compania in care lucra a decis sa se retraga de pe piata locala – l-a pus in situatia de a ramane fara job dupa o perioada de aproape 20 de ani.

Intr-o prima faza, beneficiind de un pachet de exit decent, nu s-a panicat si a dorit sa se bucure de o neasteptata vacanta. In plus, omul avea incredere ca experienta sa in domeniul in care activase, calificarile si rezultatele obtinute de-a lungul timpului ii vor permite sa isi gaseasca de lucru intr-un timp rezonabil. Era incurajat si de fostii colaboratori care, la randul lor, cunoscandu-l ca un excelent profesionist, nu concepeau sa il vada prea mult timp neocupat.

Candidatul nostru a inceput sa aplice la diferite job-uri, sa isi trimita CV-ul la agentii de recrutare, sa-si contacteze fosti colegi, cam tot ce i s-a parut ca l-ar putea reintegra profesional. Surpriza sa a fost ca de cele mai multe ori CV-ul sau nu era vizualizat atunci cand aplica on-line. A sustinut totusi cateva interviuri cu potentiali angajatori, iar, daca a primit raspunsuri negative, acestea nu specificau de ce nu a fost el cel alesul.

Anul acesta se implinesc doi ani de cand isi cauta activ un job. Iar acum se loveste de comentariul ca a stat prea mult timp “pe bara”. Omul tanar, va schimba prefixul (40) in curand, este demoralizat si are impresia ca, in fapt, poate nu a fost chiar atat de bun pe cat a crezut el si cei pe care i-a cunoscut. A ajuns in punctul in care ar accepta aproape orice fel de job si ar lua-o de la inceput in orice alt domeniu.

L-am intrebat daca el crede cu adevarat ca aceasta este o solutie; cu atat mai mult cu cat nici acest demers nu pare sa aiba succes.

Am trecut in revista activitatea sa, rezultatele si aspiratiile sale, factorii motivationali, personalitatea si stilul de lucru, calitatile si elementele care il definesc si il recomanda.L-am incurajat sa isi defineasca in clar obiectivele pe termen scurt, respectiv target-ul de companii si posturi pe care le urmareste, sa isi revizuiasca modul in care si-a intocmit CV-ul, prezenta sa pe canalele de networking profesionale existente on-line, sa apeleze la toti cei care il pot recomanda pentru activitatea si rezultatele obtinute si sa le faca vizibile, sa indrazneasca sa isi creeze chiar un brand personal, fiindca are de ce.

Traim vremuri in care nu e de ajuns ca tu si o mana de colaboratori stiti cat esti de bun, atata vreme cat acest lucru nu este vizibil – in toate formele adecvate, de bun simt si intr-un mod creativ acolo unde se poate. Nu este nimic rau sau ostentativ in a-ti face cunoscuta valoarea, mai ales daca ai in spate si recomandarile aferente. Mediul on-line a devenit o a doua natura a noastra, vrem nu vrem.

Cineva spunea ca daca nu esti prezent on-line, nu existi. Nu sunt 100 % de acord cu aceasta afirmatie, dar daca ai ce spune, fa-o, implica-te in comunitatea din care faci parte si impartaseste din experienta ta!

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 37 other followers

%d bloggers like this: